O projekcie – Rozwój kompetencji kluczowych – program rozwojowy – realizowanym w MOS w Nowej Wsi

 

Cel główny projektu: Zwiększenie szans edukacyjnych 40 (9 kobiet,31 mężczyzn) uczniów i wychowanków Gimnazjum w MOS w Nowej Wsi (obszar wiejski) w województwie łódzkim, poprzez wdrożenie i realizację programu rozwojowego obejmującego dodatkowe zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne oraz utworzenie SzOK (Szkolnego Ośrodka Kariery) od 1.08.2014r. do 30.06.2015r.

 

Cele szczegółowe: 

  • Podniesienie o min.60% poziomu kluczowych kompetencji 40 (9 kobiet,31 mężczyzn) uczniów i wychowanków Gimnazjum w MOS w Nowej Wsi (obszar wiejski) w woj.łódzkim z zakresu umiejętności uczenia się, umiejętności informatycznych i porozumiewania się w j.polskim i angielskim od 1.08.2014r. do 30.06.2015r.
  • Podniesienie o min.60% poziomu kluczowych kompetencji 40 (9 kobiet,31 mężczyzn) uczniów i wychowanków Gimnazjum w MOS w Nowej Wsi (obszar wiejski) w woj.łódzkim z zakresu kompetencji matematycznych i naukowo-technicznych, społecznych i obywatelskich, inicjatywności i przedsiębiorczości oraz świadomości i ekspresji kulturalnej od 1.09.2014r. do 30.06.2015r.
  • Podniesienie o min.60% kompetencji społecznych i inicjatywności oraz świadomości 40 (9 kobiet,31 mężczyzn) uczniów i wychowanków Gimnazjum w MOS w Nowej Wsi (obszar wiejski) w woj.łódzkim z zakresu posiadanych predyspozycji edukacyjno-zawodowych od 1.09.2014r. do 30.06.2015r.

Uczestnicy projektu: Grupa docelowa to Gimnazjum Specjalne nr 3 w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii w Nowej Wsi w woj.łódzkim,realizujące kształcenie ogólne dla młodzieży,jego organ prowadzący–Powiat Kutnowski oraz 40 uczniów i wychowanków szkoły,zamieszkałych na obszarze woj.łódzkiego z kl.I-III w r.szk. 2014/15, w wieku 13-18 lat. 

Projekt skierowany jest wyłącznie do uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych – wszyscy uczniowie Gimnazjum w MOS w Nowej Wsi posiadają orzeczenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego. Udział K i M w projekcie odzwierciedla rozkład płci wśród uczniów w r.szk. 2013/14.  

Opis projektu: Liczne wyzwania edukacyjne,wychowawcze i terapeutyczne,związane z pracą z uczniami o SPE oraz ograniczony budżet szkoły,utrudniają realizację dodatkowych zajęć rozwijających kompetencje kluczowe uczniów i wychowanków Gimnazjum w MOS. W efekcie młodzież przejawia obniżone umiejętności w ww. zakresie, co dodatkowo zmniejsza jej szanse edukacyjne. Związane z realizacją projektu potrzeby szkoły dotyczą wsparcia metodycznego w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych uczniów o SPE, zaś potrzeby uczniów to podniesienie poziomu ich kompetencji kluczowych, ułatwiających sprawne funkcjonowanie na kolejnych etapach kształcenia oraz w szybko zmieniającym się otoczeniu.

Oczekiwania związane z uczestnictwem w projekcie,dotyczą zwiększenia atrakcyjności i różnorodności oferty Gimnazjum,umożliwiającej podnoszenie aktywności i zaangażowania uczniów w kształcenie. Barierą MOS są ograniczone środki finansowe na organizację zajęć pozalekcyjnych i zakup nowoczesnych narzędzi edukacyjnych, podnoszących efektywność nauczania. Bariery uczniów to przejawy niechęci i brak motywacji. Rekrutacja do projektu miała charakter zamknięty, odbyła się we wrześniu 2014 i objeła wszystkich uczniów kl. I-III. 

W ramach projektu odbędą się:

  • zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe
  • zajęcia realizowane w ramach SzOK (Szkolnego Ośrodka Kariery)
  • zajęcia w ramach kół zainteresowań (każdy uczeń ma możliwość wybrania jednego z czterech kół)